12/24/13

mental age


Disebabkan terpengaruh dengan rakan, 
saya pun buat mental age test and the result..
jajanggggg!!! 


41? Macam tua sangat ni. 
Macam tak reliable saja test ni.
Tapi perasan tak " Sophisticated " ?

adjective : having, revealing, or involving a great deal of worldly experience and knowledge of fashion and culture.

Sophistication is a mix of knowing when a joke's over, caring somewhat about the consequences of your actions, talking about something of reasonable importance, having a good dose of common sense, not letting your immediate reactions control your life and knowing how much information is TOO much information.




12/23/13

cuba lagi



dah cuba berkali kali
masih tak menjadi jadi
tapi ku tak patah hati
tiap kali gagal aku cuba lagi
aku cuba lagi
aku cuba lagi
hanya yang lemah kan lari

12/21/13

kantoi

rasa macam kelakar ada,kebetulan pun ada.kawan kawan yang kantoi dengan saya.kantoi as in to be in a relationship that they try to hide or maybe belum mahu cerita. ada yang kantoi via fb disebabkan kebetulan i was online at that time.ada yang kantoi dekat times masa tengah jalan nak cari tempat makan. ada yang kantoi dekat LINE. ada juga yang tersalah call. of all people,kenapa call saya?hahaha

dan saya yang cepat excited ni terus je cerita kat orang lain/bahan/pretend tak tahu apa apa.maafkan saya.memang salah saya! i will pray for you and you and sesiapa yang terlibat dalam kejadian ini.

am i going to get kantoi too?that's funny coz me iz zingle burgzer now.

jual

Bila sudah siap menyusun buku di rak dan menyimpan sebahagiannya ke dalam kotak, rasanya macam nak jual saja buku yang tak dibaca atau baca sekali terus tak minat. Buku-buku yang saya suka simpan je sampai tua. Kalau dah jual buku lama, boleh beli banyak lagi buku baru. 

Satu lagi pengajaran yang perlu diambil dan dipraktikkan, beli buku berdasarkan penulisnya. Sebab bila beli buku bukan daripada penulis kegemaran, saya kurang/tidak membaca buku tersebut lantas menyebabkan pembaziran. Ada buku yang dibeli sebab penulisnya popular, sebab bukunya sangat laris di pasaran dan juga disebabkan perasaan luar kawalan. Jadi, selepas ni beli buku yang betul-betul akan dibaca sahaja!

Selepas ini, bolehlah mulakan penjualan buku-buku terpakai. Siapa nak beli sila hubungi saya. cewahhh... Tak pandai pula nak buat promosi ni. Perlu ke buat car boot sale? Ataupun bentang tikar dekat tasik titiwangsa? Buku-buku dekat kuantan tu, jual dekat uia la. Best juga idea ni. Hmm.....

12/16/13

why?

 

'nuff said.

p/s : wish list yang dipenuhi dengan tajuk buku ini bila nak settle?hmm..